Home | Over de award | Vakjury | Contact | Voorgaande edities

body•LIFE: Innovatie Award 2019



European Fitness Academy: Evidence Based Marketing




European Fitness Academy is een alliantie van kwalitatieve fitnesscentra. Wij richten ons specifiek op de doelgroep van de fysiek inactieve bevolking.
 
Doelgroep = Physical Inactives 
 
DOEL?
Wij zorgen voor een permanente instroom van nieuwe leden die zich anders niet in een fitnessclub hadden aangemeld.
 
HOE?
 Wij organiseren specifieke themacampagnes voor fysiek kwetsbare personen:
  • 5 Weken Rugonderzoek 
  • 5 Weken Startonderzoek (metabool syndroom)
  • ‘Hoe Fit is Jouw Hart?’ (preventiecampagne)
  • 5 Weken Afslankonderzoek (overgewicht)
 Door onze aanpak nemen wij angst en twijfel weg bij deze personen.
 
MARKETING?
Met ons ernstig merkimago en specifieke marketing genereren we een permanente aanvoer van nieuwe leads (oa. via Facebook en Instagram).
 
SALES?
Met ons ‘evidence based’ onderzoek bewijzen we in 5 weken tijd dat hun lichaam trainbaar is. Met de print van hun resultaat en met didactische graphics zullen we hen rationeel overtuigen dat het in hun specifiek geval noodzakelijk is om een lange termijn engagement aan te gaan met de fitnessclub.
 
WELKE FITNESS CENTRA KUNNEN DEELNEMEN?
Wij werken met gestandaardiseerde metingen en trainingsprotocols voor ons relevant onderzoek. Wij werken samen met fitnesscentra die deze protocols op een kwalitatieve manier kunnen uitvoeren.

WERVING EN MOTIVATIE DOOR INNOVATIE
De testgegevens van alle grote fitness merken kunnen ingevoerd worden in ons open software platform. De print van de resultaten vormt de basis van de motivatie om voort te doen met fitness. 70% van de deelnemers wordt lid van het fitness centrum.

Ga voor meer informatie naar de website





 
STEM

Vind je dat European Fitness Academy moet winnen?


Vul dan je gegevens hieronder in en druk op de "BRENG JE STEM UIT" knop
Je naam
Je email
Vind je dat European Fitness Academy moet winnen? Klik hier om te stemmen.